fredag 25 mars 2011

Fredag 18 mars



Roland Nahringbauer kom och var vikarie eftersom jag Lysa var på kurs.

Här är Rolands egna ord om dagen:

Vi var i B-salen och kunde låna yogamattor från gympasalen, förutom de tre som jag hade med mig. Närvarande elever var Cecilia, Fredrik, Kim och Hedvig.

Temat för dagen var kundaliniyoga ur ett friskvårdsperspektiv. Först hade vi en delningscirkel där vi reflekterade över vilka aspekter av friskvård som var och en hade särskilt "nära hjärtat". Till hjälp hade vi de sammanställningar som man hade gjort tidigare på anslagstavlan. Sen tonade vi in och gjorde ett kundaliniyogapass för rygg och nacke, djupavslappning med gong och en meditation som man blir glad av på 11 min med rörelser där vi satt i ring.

Sedan berättade jag lite om kundaliniyogans historia i västvärlden. Eleverna fick sen prova att spela gong efter att ha fått grundläggande instruktioner. Efter lunch gjorde vi en meditation med rörelser (Sa Re Sa Sa), gick igenom chakrasystemet teoretiskt, gjorde ett yogapass som balanserar chakrasystemet och hade en delning om våra upplevelser av yogapasset.

Vi pratade sen lite om friskvård kontra terapi vid symptom och sjukdomar med hjälp av kundaliniyoga och chakrasystemet. Eleverna fick med sig yogapasset för rygg och nacke på papper och mina kontaktuppgifter och hemsida om de vill söka mer info och jag informerade om FSY och pilgrimsvandringen 14 maj.


Eleverna verkade väldigt nöjda! Tack Roland!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar